Friday, August 12, 2011

detik bersamamu . .

6 haribulan ogos  2011...pada pukul 12 tengahari...aku bersiap-siap untuk keluar bersama ilyas bin kamaruddin...aku rasa gembira sangat-sangat...dia menunggu aku di tol taman seri putera..xsabar rasa nyer untuk jumpa dia..DHIYA iaitu kawan ku dari sem 1 lagi,menghantar aku disana bersama adiknya..


Sampai sahaja disana,mataku mencari-cari kelibat sidia..hehe...so sweet<3...dia menunggu ku diluar keretanya....aku turun dari kereta dhiya dan terus pergi kepadanya...dalam kereta kitorang bincang...nak jalan kat mana erk  ???mula-mula plan pergi putrajaya lah,the mines lar...choiii....tiba-tiba keluar idea..jom pergi kl nak x .??huhuhu..boleh jep...masalah nya..awak pandai ke jalan nak pergi kl uwh..hehe...rileks lar...kita jalan je lar...haha...hmmm..xkan nak pergi kl dengan pakai selipar kot..chooii...ok .kita balik rumah sewa saya sekejap erk...ambil kasut.dalam perjalanan ..tiba-tiba kitorang macam ada tak kena dengan tayar kereta.ilyas terus berhenti ke 

tepi,untuk periksa.rupa-rupanya tayar bocor  ...hmmm..kita cari servis kereta erk..dan semuanya beres dengan bayaran rm 5 sahaja.

Sampai sahaja dirumah sewa ku,aku terus masuk kerumah untuk mengambil kasut dan tinggalkan beg pakaian ku dirumah...selepas semuanya beres..aku terus kembali ke keretanya yang sedang menunggu ku dibawah...kami melalui jalan tol dari bangi ke tol sg.besi..sudah sampai dijalan pudu...ya ampun....

jalan punya sesak,sampai tidak gerak-gerak ..apaa pun xboleh..!!kitorang plan ingin pergi ke TIMES SQUARE










..dari jauh sudah Nampak bangunannya.aku dan ilyas bersabar je...puasa lah kata kan..hehe..akhirnya sampai lah juga ,kesian aku melihat ilyas...kakinya mesti lenguh ,gara-gara jalan raya yang sesak tadi.kami parking kereta di SUNGEI WANG...kami mula-mula memasuki ke butik ROMP


...pergghhhh....lawa gile design sume...nak jep aku borong sume..ilyas terus usha seluar jeans ..macam-macam jenis degisn yang membuatkan ilyas rambang mata nak memilih...hahaha...asal nak try jep seluar..mesti suruh aku tunggukat fitting room uwh..sehelai demi sehelai dia mencuba...pening kepala aku dibuatnya...:p


Selepas renda-renda di sungei wang..kitorang masuk ke TIMES SQUARE pula...masuk-masuk jep...mata kami terpandang butik ROMP lagi..ayoyoyyo....pusing-pusing dalam butik uwh...sama macam kat sg wang td...yang beza Cuma harga...tuler..teman da habaq,dekat times square mesti mahal punya..rileks erk..nanti kita beli kat sg wang td...huhu....jalan-jalan jep kitorang...seronok sangat sangat...!!!!berkepit jep..macam belangkas....haha...sambil jalan-jalan sempat lagi snap-snap pic..huuu...B  !!! jom kita tengok wayang nak x ???kitorang pun booking tiket


,tengok cerita RISE OF THE PLANET O....best taw korang....ade time gembira..sedih....xrugi sesiapa yang menontonnya..huhuhu....
Jam menunjukkan sudah pukul 7.10 minit ..choiii....tajannn boboy...hahahaha...terus berlari  mencari makanan...letihnya kaki eden....akhirnya sampai gak kat giant..B..kita makan ala kadar jep lah...nanti kita cari kedai erk...dia pun cakap..hmmm ..yelar...dah lah b x bangun sahur...ciannya dia...xpe-xpe...nanti kita cari tempat erk tok serempemdek..hehehe...kitorang berbuka dengan roti gardenia yang berharga 70 sen uwh dengan air tin soya untuk saya..ilyas pula minum air lemon tea kot..hehe..simple jep...tapi kitorang ase kenyang jep..sebab bila kita bersama dengan orang tersayang..rasa lapar uwh ...mesti berubah jadi kenyang..:) kan kan kan

KLCC.....mane jalan nak g sana nie ??rileks-rileks....nie KL ,gua yang pegang maa..haha....dari jalan imbi...sampai ntah kemana ntah...bangunan klcc da nmpak dah..tapi nape makin jauh erk b...chooiii...kita kene U-turn nie....nie jalan nak balik rumah saya kat rawang lah..hahaha.....jauh kitorang kene


 u-TURN..ish3....pasnie kene tengok signboard betul-betul k..
Oke,, b dengar jep arahan ayang..belok ke kiri belok ke kanan..kekiri balik..hehehe...akhirnyanya sampai jugak..hureyyy...dalam pukul  9 malam cmto..kami berada di klcc..






akhirnya impian b nak lepak dengan ayang kat klcc dah terlaksana....mesti b rasa seronok kan...tapi ,ayang lagi rasa lagi seronok sebab b dukung ayang sambil berjalan.....bestnyer...hehe..yang lagi seronok....yang kene kan b dengan percikkan air pancut di muka b...camne ??ada sejuk ka ...hehe...terus ayang selamatkan diri dari b..ayang tahu b nak balas dendam kat ayang...memang xdapat la kan..pas penat berlari di taman air pancut  klcc ,kitorang duduk di atas palang besi.....eeiiiiiiiiiii.............gerammnyer....nasib baik x jatuh ke belakang taw x !!! ayang ase gayat lar...xtwu ka !!!pandai erk...balas dendam balik...xpe-xpe...ada ubi ada batas ,ada hari  akan ku balas...hehe...sambil berjalan-jalan o.t.w nak ke parking kereta...


B..nak dukung...dia pun turuti permintaanku...besttnyer....aku nie manja sangat ke ??baik cakap x !!hehe...
Kitorang pun otw untuk balikke bangi....sehari suntuk kami berjalan...tapi orang yang paling penat..siapa lagi kalau bukan ilyas....kesian kan b...kene bawa kereta..kene dukung saya..kene berjalan-jalan...dengan badan yang agak-agak melengas-melengas nie...choiii...dah malam nie....bile kita nak mandi nie...sabarlah...nanti b hantar kat uma sewa sayang ea..oke pa...sampai sahaja di bangi...ada pula 


 uptown...huuuhu..apa lagi,,kitorang pun turun lar..tapi sebelum uwh...kita makan dulu...kecian kat perot nie...dari tadi x makan pe-pe pun lagi...kami pun singgah di restoran  GULAI KAWAH...makan-makan..perut pun sudah kenyang...kitorang pun berjalan pergi ke uptown...ramainya orang..walaupun jam sudah pukul 1 pagi....layannn ar...

Macam-macam jenis barang yang dijual...dalam fikiran aku Cuma domo domo domo...hehehe....tiba-tiba...aku Nampak domo...button domo lar...harga dia oke lar gak...1 button rm2 klu 3 button rm 5..so aq beli lar 3 button...1 DOMO..1 simbol FACEBOOK n 1 lagi ialah KUNCI . .aku sengaja 3 jenis macam tu..domo ibarat simbolik percintaan kami..kami kenal dari facebook..kunci pula ibarat ikatan percintaan kami....wahhhh....romentik gile kan..
Bukan setakat button jep aku jumpa taw..topi domo pun aku jumpa...lawa siott...tapt harga rm30 lar...mahal lar pula....\````aikkk..da dapat domo besar x cukup lagi ke syg..hehe..untuk koleksi lar pa...hehe..dia sabar jep dengan perangai aku yang manja..degil..kuat majuk..kuat jeles..hehe...terima kasih sayang....pa banyak bersabar dengan perangai saya ini kan,,:p


Akhirnya impian aku nak belikan baju untuk adikku NURIN ALLYSHA..tercapai juga..punyalah rambang mata bila melihat baju kanak-kanak yang sangat lawa..comel nie...aku rasa amek masa sampai setengah jam kot nak memilih yang terbaik.....yang si ilyas pula..boleh pula dia cakap....anak kita laki ke perempuan ea..choii...malunya aku....macam-macamlah dia merepek kat situ....seram aku dibuatnya...dan aku telah membuat keputusan...mengambil baju yang ini ...cantik x???? Xsabar nak tengok allysha pakai baju itu...


Bayangkan sehari suntuk kami berjalan dari pukul 12 tenghari sehingga pukul 3 pagi...ilyas menghantar ku pulang kerumah sewa..dengan xda kunci spair nyer..aku terpaksa ketuk pintu rumahku..nasib baik kawan rumah terjaga...kalau tidak sampai kesiang lah aku duduk kat luar rumah..hehe..terima kasih kak TASNIM...jasamu xkan ku pernah lupakan J.




Esok paginya...dalam pukul 7 ,aku segera bersiap-siap untuk pergi ke HUTAN LIPUR KANCHING,SELANGOR

....sesiapa tahu tempat ini geleng kepala.....haha...ia betul-betul berdekataan dengan jalan hendak ke rumahku..aku gembira sangat ..sebab aku Berjaya membawa ilyas ke RAWANG..huhu....tapi sekarang time untuk mandi  


AIR TERJUN...huhu...best gila..bayangkanlah kitorang mandi dalam pukul 9 pagi...sejuk giler...kami memilih port untuk dimandi kat tingkat atas sekali...huhu...exventure ..kena mendaiki beb 

...nak patah rasanya kaki eden nie hah....sabar jep lah...nak suruh ilyas dukung ,mesti jatuh kebelakang  punya..hahaha...akhirnya kami sampai di aras 4 kot..(signboard aras dah hilang ) hehehe...dah cantik dah port mandi uwh..tapi orang dah serbu lah...cari lagi tingkat atas...hampeh gak...dah ada orang kebas lah b...hmmm..so ,kitorang turun kembali di aras 4 ,aku dan ilyas duduk di pondok yang berdekatan dengan air terjun tersebut...lawa sangat permandangannya...

JOM ,salin pakaian....ilyas beritahu padaku....aku pun ikut sahaja katanya...sampai sahaja di bilik persalinan...b....pintu bilik terkunci lar...camne nie..???hmmm....pergi salin kat belakang uwh...cepat aw...belakang uwh ??....choiii...xnak lar...takut..b tunggu ayang kat depan nie lah...hmmm..yelar2.....
Dia senanglah....salin pakaian kat mana-mana pun boleh...untunglah...masing-masing dah salin pakaian...masa untuk berendam lah kan..huhu...punya lah susah ilyas memujuk aku untuk pergi mandi ,gara-gara..aku segan dengan orang yang berada disana....hehe...saya kan budak kuat pemalu...haha...

            akhirnya..ilyas Berjaya menyuruh aku untuk mandi....itupun setelah orang yang berada disitu sudah habis mandi.....so...giliran aku dengan ilyas pula untuk bermandi manda disitu....choiii...belum seluruh badanku basah....dah sejuk 1 badan...aku sengaja test air dulu sebelum terjun kedalam...perrghhh..naik bulu romaku ini....ilyas pun sama seperti ku...mengigil seluruh badan..hahaha.....tapi syokk beb...dah cukup 5 minit...aku dapat menyesuaikan diri dengan suhu air tersebut...ilyas akan jaga keselamatanku....kalau berada di aras dalam..ilyas akan memegangku...yelar...saya mane tahu berenang....nasib ada ilyas..hehe...dia selalu berpesan kepadaku..JANGAN BERLAGAK PANDAI....aku selalu ingat pesanan nyer...:)..terima kasih awak. . .
Sambil mandi...kami sempat snap gambar


..huhu....tak tahulah kami nak menjawab kat kakak wa( kakak ilyas) nanti jika terjadi apa-apa kat kamera dia nanti...huhu..so..kita hendaklah memakainya dengan berwaspadanyer ilyas....dalam 1 jam kami lepak di air terjun tersebut..memori yang menyeronokkan...






Kami pun meneruskan perjalanan kami...aku cadang untuk membawa ilyas melihat dikawasan perumahanku..alang-alang dah sampai dirawang kan...hehe...aku tunjuk dimana rumahku..sekolahku..kawasan kedai aku selalu topup...ciber cafe dimana aku selalu pergi...hehehe..so sweet....nak sangat aku singgah ke rumah...hehe..mesti mereka terkejut..:p
Mana tak terkejutnya...aku datang kerumah dengan membawa seseorang..haha...belum sampai masanya lagi...sabarnya encik ilyas..


Selepas jalan-jalan disekitar BANDAR COUNTRY HOMES...kami bergerak ke kuala lumpur , kerana ilyas hendak membeli seluar romp yang telah memikatnya untuk membeli di sungei wang..akhirnya aku mahir dengan jalan dibandaraya kuala lumpur ini..tiada lagi kena u-turn2 lagi kan b...:) ada hari kita siar-siar laginya....dan selepas itu ,kami ingin pergi ke TASIK TITWANGSA pula...huhu....b....cari signboard PWTC taw...dengan lagaknya..macam nyer-nyer jep aku nie....hah.....kan dah 
sesat...cepat-cepat kami call kak wa....sambil aku sedang bercakap dengan kak wa..mataku mencari-cari apa yang dikatakan kak wa dalam telefon...tiba-tiba mataku sudah Nampak 1 bangunan warna biru ,iaitu ISTANA BUDAYA...b....ayang dah tahu..terus jep taw..dah sampai kat bangunan uwh..belok ke kirinya...akhirnya sampai juga akhirnya...disitu...kami berjalan –jalan..sambil mengambil gambar





















...seronok sangat. . .macam macam posing kami buat..haha...antaranya....inilah gelagat kami berdua....sampai tak ingat diri...chooiiii..apaa pun xboleh.....
sudah puas bergambar...kami pun mahu pulang .macam sekejap saja masa berlalu...kan pa..
lagipun..ilyas perlu sampai dirumah sebelum waktu berbuka...kalau lambat nanti..makanan dah habis..hahaha...yelar sayang....sabar jep lah....ada masa lagi...kita keluar laginya...seronok sangat dapat luangkan masa dengan b....KALAU ADA JODOH KITA JUMPA LAGI. . . .

No comments:

Post a Comment