Monday, April 22, 2013

masalah 21

pedih , perit , sakit ... tapi itu semua lumrah hidup manusia yang perlu ditanggani .Menggeletar aku nak menaip apabila mendengar berita yang tak pernah aku sangka selama nie . aku ingat dia cuma berpura-pura .. tapi dia serius .. ya allah kuatkanlah kekuatan dalam diri aku ini . aku bermohon kepadamu ya allah ...

kita dah sayang dia .. setia dekat dia .. tapi aku tak faham jenis yang macam mana lagi dia inginkan ?? memang semua orang akan merasa cemburu apabila pasangan kita keluar dengan orang lain...kalau tiada perasaan cemburu ` maybe something wrong . bagi aku tidak salah kita memberi pasangan kita bersosial ( communication) dengan orang lain ... kita hendaklah memahami kehendak dia juga...tidak semestinya kalau hendak dia setia pada yang 1 kita kena mengawal dia daripada berkawan dengan orang lain ..contohlah ...pasangan awak ( perempuan) terpaksa bekerja disebuah syarikat yang pekerja semuanya lelaki tetapi dia seorang perempuan disitu ... adakah awak membenarkan dia bekerja disyarikat tersebut atau mencari syarikat lain ?? tetapi gaji disitu dibayar lumayan.. senang sahaja nak jawab soalan tersebut .. kalau kita percaya dengan pasangan kita ... kita tidak perlu risau , melainkan dia `yang merosakkan kepercayaan kita kepadanya... insyallah ... allah yang maha kuasa akan permudahkan urusan didunia ini..Setiap orang ada keadilan diri sendiri . jika itu` yang telah tertulis` .... kita hanya mampu berdoa...

kecewa or tersilap langkah aku nie ?? pernah tengok cerita `ombak rindu`... apa yang korang memahami apabila berada disituasi `maya karin dan lisa surihani... lelaki `aaron aziz .. apa pulak yang korang fikirkan... seorang lelaki yang berjiwa binatang.. tanpa belas kasihan ..angkuh .. akhirnya jatuh , kesal dengan perbuatannya sendiri .. tuduh tanpa asal usul periksa .. akhirnya badan yang binasa .. saya nak tanya .. lelaki memang tabiat macam begitu ke ?? tidak terfikir ke apa yang dia buat boleh menjatuhkan maruah seorang perempuan .. hmm itulah yang dikatakan naluri seorang wanita yang harus ditempuhi ..


sebab itu kalau awak-awak semua perasanlah.. ramai wanita bertukar menjadi `pengkid` or tomboy ?? logiklah ... mereka sudah benci jadi perempuan yang lemah dan stupid mendengar kata-kata janji manis lelaki ... FED UP lah dengan semua nie .......... ,

No comments:

Post a Comment