Monday, February 6, 2012

si comel !

 


Hai comel ! gerammnya aku melihat telatah si comel (meowww).Pantang mata aku ini ternampak kedai haiwan.Aku mesti ingin menyinggah disana.Pelbagai jenis haiwan yang dijual disitu,salah satunya iaitu kucing,hamster,arnab,burung,ikan,sugar glider,dan anjing.Makanan,akseori ,sangkar semuanya terjual disitu.Tapi yang tertarik pada aku ialah kucing..lagi-lagi kucing yang badan gebu,bulu lebat dan cergas bermain.Kucinglah yang aku akan membuat dia sebagai teman aku bila aku kebosanan.Dengan comel juga aku berkomunikasi ..aku luahkan kesedihan pada dia..Aku teringat lagi sejak aku zaman sekolah dahulu,aku ada bela banyak kucing,mana tidak bnayaknya sering bertukar-tukar...sebabnya ada yang kena langgarlah,hilanglah...macam-macam ada..Pelbagai nama aku berikan..ibuu,janggut,stoking,coco,dan sekarang daynim...hehe..

Orang cakap ambil gambar kucing tidak baik.Betul ke ?.Tapi seperti pengalaman aku sendiri,aku fikir betullah..aku suka mengambil gambar kucing aku..tidak lama kemudian kucing aku mati sebab sakit atau hilang..Jika aku terjumpa bangkai kucing aku,aku akan tanam dia.Aku sedih sangat.




Jika aku pergi mana-mana dan terjumpa kucing,aku mesti belai-belai dia..pergi kerumah kawan-kawan or rumah sedara yang memelihara kucing,aku mesti bermain-main dengannya..Dulu,aku sempat pergi kerumah ex aku..dan dirumahnya mempunyai beberapa ekor kucing..manja-manja semuanya..lagi-lagi kucing kesayangan mamanya...lincah apabila bermain.Mama dia menjaga kucing tersebut seperti anak dia sendiri..jaga makanan dia,sebelum pergi kerja bagi ubat padanya..tergelak  aku mendengar cerita dari mamanya. 

No comments:

Post a Comment