Saturday, July 16, 2011

hidup sem 3..

hari ini pada tarikh 4 julai 2011..bermulalah kehidupanku dirumah sewa .huhu..memang mula-mula rasa tidak selesa . lama kelamaan aku mula membiasakan diriku .. hehe . . .hari ini kelas ku bermula pada pukul 11 pagi .boleh lah aku bangun lewat sikit..:).


                      ..:)...hmm...dalam rumah sewa ini..aku sebilik bersama kawan aku semasa semester yang pertama . .nama dia..dhiya .tapi dia budak bisnes. Aku pula budak akaun . .so . jadual aku memang tidak sama lah kan . .aku pergi ke kolej dengan menaiki motor ..huhuhu..pakai baju kurung...


hari demi hari . .aku dikenalkan dengan lecturer  subject aku . .perhhh....kebanyakkan lecturer aku semuanya open minded .. masa salam pengenalan dalam kelas . .setiap orang mesti memperkenalkan nama penuh . nama glamour . .asal . .status . .perkara buruk dalam diri. . .yang menarik . .yang paling best tu . dah ade boyfriend/girlfriend ke belum . .hahaha . .kalau da jawab ada uwh . .semuanya nak ditanya . .asal mane dia . belajar lagi ke . .kenal macamne   . . . ayoyoyoyo . ..tergelak-tergelak kitorang mendengar cerita sorang demi sorang . . .tapi . .ada waktu untuk bergurau dan ada waktu untuk serius .


                                  seperti biasa . lecturer akan member no. Telefon dan no.bilik nya . jika memerlukannya . .selain itu memberitahu pantang larang didalam kelas . .mengenai kedatangan . .henset mesti di silentkan . .pemakaian mesti formal . .bawa buku . .kalau tidak . .tidak boleh masuk kedalam kelas . .huhuhu . . senang saja



. .tapi kalau peraturan sekolah . apa-apa kesalahan mesti kene sebat ker . berjemur ke . .kutip sampah ker . .bersihkan bilik air ke . .betul x . .tapi sekarang dah duduk kolej senang je . .dapat amaran ke-3 dah kene buang dari kolej . .

dalam seminggu dalam kolej . .tak habis-habis tukar  jadual . .sampaikan sudah ada 5 jadual . .pening kepala maa .nak cari kelas lah . .yang sedih nya . .duit buku lah . .ya allah punya lah mahal  . semua subject dalam anggaran RM300 .. choii dah lah . sekarang tinggal rumah sewa . .banyaknya pembelanjaan  aku . .dwit elaun pun bukan banyak mana pun . rm630 . .cukup ke ??
                                    

kena bayar sewa rumah rm 100  ,bil air dan api rm15  ,tambang ulang alik dari kolej rm 20 ,belanja makan  rm 200 .. duit topap lagi . hehe....memang kering lah aku .. kene cari keja part time nie . .huhu . (yo o o o  jep ) . . .penat lah macam nie . .hmmmm...duit-duit . .so kena banyak jimat . xboleh boros-boros . :) . .kena pandai kawal pembelanjaan . ,abah selalu pesan . .mara da bantu untuk menyenangkan korang . .duit itu untuk beli buku . bukannya untuk berjoli-joli  (paham-paham sudah) . .

dan yang menariknya . .aku memakai tudung yang tak pernah aku gayakan lagi .hehe...



                               
 

No comments:

Post a Comment