Friday, December 9, 2011

kawan baru ?@#5!

Hari ini aku gembira , esok ? lusa ? minggu depan ? hhmm . aku akan gembira lagi ke ? .semua orang ingin hidup gembira juga.
Yang hanya aku tahu gembira , seronok ,gelak . .tapi , pernah ke terlintas dalam fikiran memikir hati sidia.kita memang banyak kawan ,tapi kita tidak tahu dalam diam-diam dia ada menaruh hati pada kita.beratkan masalah ini,ia boleh menyebabkan klta segan untuk bersamanya , yang tidak seperti situasi yang sebelumnya begitu rapat , berkongsi cerita.hhmm


Ia juga sama seperti makwe/pakwe mendiamkan diri atau sibuk sehingga terlupa dengan teman istimewanya.dari situ mulalah  sidia yang berasa kesunyian mencari kawan-kawan untuk menghilangkan perasaan yang kesunyian itu.apabila sudah menemui teman untuk berbalas-balas msg , mulalah dia terlupa dengan kekasihnya.kadang-kadang apabila kekasih call ,buat-buat tidak tahu sahaja.kekasih ajak keluar bersiar-siar ,ada sahaja alasan yang diberi.

Sidia berada di selatan , kekasihnya berada di utara.anda semua rasa perhubungan dengan jarak jauh ini akan kekal lama tak ? .tapi bagi aku ,ia tidak kekal lama disebabkan jika salah seorang tidak mempunyai sikap saling mempercayai ,mempunyai sikap pentingkan diri atau egois..aku pun pernah mengalaminya sebelum ini.jika setiap pasangan memahami keadaan sidia, tidak mempunyai was sangka.right not ? .

Aku sering berdoa , agar aku diketemukan dengan jodoh yang baik , menyayangi aku , mendidik aku ,dan menerima aku seadanya.insyallah . .tidak salahkan kita berdoa.korang semua janganlah salah sangka pulak taw.aku bukannya ingin berumahtangga lagi okea.apa apa pun aku mesti  menghabiskan pengajian dulu . kita semua tidak tahu masa depan kita macam mana kan .semua orang ingin yang terbaik dalam kehidupan korangkan. Amieya berharap anda semua ditemukan jodoh yang baik dan berbahagia sehingga akhir hayat anda semua.
   Wa`salam :D

No comments:

Post a Comment