Thursday, June 30, 2011

satu misteri

hari ini memang hari yang misteri ,sebabnya . .seperti biasa aku bangun pagi    mesti kena pakai cermin mata .law tidak pakai . memang aku rasa agak tidak berapa selesa .tapi malangnya .hari ini cermin mataku hilang . .chhoiii...susah hidup aku tanpa pakai cermin mata nie .hmmm...abis semua barang aku selongkar kat dalam bilik aku nie . .tapi belum-belum jumpa lagi . .


      dengan keadaan aku yang agak lemah nie . aku paksa diri juga untuk mengemas rumah dan memasak . .hari ini menu aku ialah kari kepala ikan dan paprika sotong .. ntah jadi ke tidak . .hehe . .akhirnya . .masakan ku Berjaya diuji oleh adikku yang bernama haiqal . .sehingga menambah-nambah dia makan . .dan yang bestnye . dia suruh aku simpan kan sedikit paprika untuknya makan malam . .adik-adikku yang lain memuji masakanku . mereka ingat mama yang masak . .chhooiii . .nie amira maa  .. tengok orang lah . hehe...

selepas makan . .aku dengan misiku mencari cermin mata lagi . .hmmm . .tapi hasilnya gagal   lagi . .sakit kepala aku dibuatnya .mama dan abahku samapi dirumah pada pukul 4 petang . .mama aku tidak habis-habis bertanya aku mengenai masakan ku . .dah la masa aku sedang menonton cerita kegemaran ku . .(marimar)huhu. . .dalam pukul 5  ,aku terlelap . sakit gila badan ku ini .abah ku pulak dari balik td ,membaiki plug kipas . .perghhh susa beb . .sampai aku terdengar bunyi meletup   . .nasib baik x jadi pepe aw . .


        .sampai dalam masa pukul 7 camto . da beres semuanya .aku pula . .pergi mandi sebab badan nie dah melenggas jep . .tibe-tibe selepas aku keluar dari bilik mandi . .adik laki kol . .dia Tanya aku ,~long ,ko kt ne .?aku jawab lah at rumah .terus tutup . .apaa daaaa...............to je??? . .setengah jam kemudian . .selepas pggilan adikku ..bunyi ketukan pintu di luar rumah . .rupa-rupanya budak ini nak balik rumah rupanya .dia balik gara-gara nak ambil gitar   . .tapi sebelum dia balik ,sempat juga dia rasa masakan aku , ,huhu . .bangga aku sebab kawan dia juga pun merasai masakan aku . .hehe . . .
  

aku pula . . hmmm . .tiada mood untuk makan . .biarlah .. aku menyambung lagi mencari cermin mataku. .hmmm . .sehari suntuk aku tidak pakai cermin mata . .sakit pale  
 aku ini . .aku berdoa . ya allah . kau temukanlah aku dengan cermin mata ku ini . .15 minit camto . akhirnya aku temui cermin mataku ini . .rupa-rupanya cermin mata ku ini dibelakang domo . .chhooii..jahat nye domo  
  nie . .mengelabah jep  . . .hehe .  . .aku tergelak-gelak 
  keseorangan didalam bilik . .kelakar gila . .

No comments:

Post a Comment